subota, 19. listopada 2013.

Panna Cotta od tamne cokolade i bijele kreme


Prvo i osnovno moram rec da recept nije moj vec sa stranice Passionate about baking.

Tj. direktan link je http://www.passionateaboutbaking.com/2012/01/dessert-dark-chocolate-orange-panna-cotta-cadbury-silk-orange-peel-a-kiss-of-orange.html

Originalni recept ide ovako:

Cokoladna krema:
300 ml vrhnja sa malim udjelom masnoce
125 g cokolade za kuhanje
sok od narance

E sad, ja sam zapravo koristila sok od mandarine koji se da kazem iskreno, gotovo uopce nije osjetio. Bitna stvar je da kolicinu (ovisno o broju osoba koje mislite posluzit) povecate. Ja sam cokoladnu kremu napravila malo vise, tj sastojke sam pomnozila sa 1,5. Ostalo mi je malo viska, mozda i ne bi da sam mogla napravit malo veci nagib sa casama.

Bijela (Panna Cotta) krema:
300 ml vrhnja sa malim udjelom masnoce
125 ml mlijeka
2,5 zlicice zelatine
1/2 salice secera

Ovu kremu sam poduplala i bilo mi je knap.

Prvo sto sam treba su case. U izvornom receptu desert je napravljen u vinskim casama, meni se svidjelo kako izgleda tako da sam se i ja odlucila za njih.


U manji lonac stavite vrhnje, sok od narance i cokoladu, otopite na laganoj temperaturi.



Dok se to lagano topi ja sam isprobavala kako cu case namjestit da stoje na koso, da ne mrdaju, da stanu u frizider - sve sto je bitno. Nazalost nedavno je puknula jedna malo dublja keramicka zdjela i ostala sam samo na ovoj plitkoj. Pokusala sam kosinu malo popravit tako sto sam smotala par kuhinjskih krpa i postavila ih ispod casa.


Kada mislite da ste nasli savrseni polozaj isprobajte! Ulijte u casu vodu da vidite kako ce izgledati i koliki ce biti nagib. Ja sam savrseni nagib (na slici) dobila u obrucu za tortu. Nazalost zbog oblika morala sam se pomirit sa opcijom gore.


Sad cete mi se malo smijat, no kako nisam imala mjesta u frizideru odlucila sam da cu kad ulijem cokoladu sve komplet odnjet u drugi frizider u podrum. Zato sam cijelu kontrukciju osigurala vatom. Da nogice ne mrdaju a case da se ne kvrcaju. Priznajem i sama da je smjesno, no posluzilo mi je stvarno :)


Slike samog procesa nemam jer stvarno nije potrebno. Otopite cokoladu u vrhnju i zlicom za juhu (jel se tako zove? kutljaca mozda?) laaagano ulijevate u case dok su u ovom polozaju. To je zapravo najtezi dio cijelog procesa.

Spremite u frizider na par sati (najbolje preko noci) da se cokolada stegne.


Kada budete isprobavali da li se krema stegnula isprobajte prvo na onoj rezervnoj casi - zato postoji :)

Kada se stegnula (ili u mom slucaju zaledila) zelatinu natopite u mlijeku. Na 2 zlicice zelatine idu cca 3 zlice mlijeka.


Za to vrijeme stavite vrhnje, mlijeko i secer da kuhaju lagano cca 5 minuta. Pazite na kolicinu secera koju stavljate - meni je doslovno polovina bila dovoljna. Maknite lonac sa vatre, otopite zelatinu i umjesajte je u bijelu kremu.


Kremu mozete ostavit da se sama ohladi na sobnu temperaturu. Ja nisam htjela cekat jer sam je kuhala u 10 navecer, tako da sam je hladila.

Iz zamrzivaca sam izvadila prvu onu rezervnu, probnu casu da vidim kako ce funkcionirat, da ne bi bilo kapanja svuda i sl, no sve je bilo u redu. Puno lakse je usipat bijelu kremu nego cokoladnu :)


Dogodilo mi se to da sam unatoc poduplanoj kolicini bijele kreme ostala bez iste. Tj ovu iz desne, probne case sam presipala u lijevu tako da sam doslovno imala knap za 5 casa.


Uglavnom, to je to. Ostaviti preko noci u frizideru da se krema stegne.


Naknadno samo ukrasiti. Ja sam moje ukrasila kriskama mandarine.


Pazite kako stavljate, na mom primjeru se vidi da sam kriskom malo "ostetila" cokoladu :)



I eto, sami kraj - prazne case. Svima se svidjelo - od estetskog dijela pa sve do okusa.


Ono sto bi ja promjenila je da bih stavila maaalo manje vrhnja jer mi se nije svidjelo sto mi cokolada nije bila cvrsta kao bijela krema.

I na samom kraju moram se zahvalit kolegici Ariani B. bez koje sve ovo ne bi bilo moguce (:zubo:). Zahvaljujuci njoj, cinjenici da je prva isprobala recept, njezinim savjetima (ucimo na tudjim greskama) uspjela sam napraviti savrseni desert.

Nema komentara:

Objavi komentar