utorak, 15. prosinca 2015.

Vocna torta od banana

Ovo je moja omiljena torta, moje sjecanje na djetinjstvo. Tocno tu tortu mi je mama cesto pravila za rodjendan kad sam bila mala. Tako sam se i odlucila ove godine, za moj 28-i rodjendan za istu tortu. Ovaj recept ovdje je originalni recept moje mame, ja sam malo smanjila kolicine secera.
Jedina razlika je ta sto sam je pravila u malom kalupu od 19 cm za koji je potrebno napravit cca pola smjese. Inace se radi u kalupu od 26 cm.

Biskvit:
3 zumanjka
3 zlice tople vode
12 dkg secera
1 vanilin secer
10 dkg ostrog brasna
½ praska za pecivo
3 bjelanjka (snijeg)

Zumanjke, vodu, secer i vanilin secer pjenasto smiksati, dodati brasno i prasak za pecivo. Na kraju rucno umjesati snijeg od bjelanjka. Uliti u onaj veliki pleh od pecnice (na pek papir naravno). Sto se tice pecenja – u receptu ne stoji neka odredjena temperatura. Ja sam pekla na nekih 150-180 stupnjeva, vremenski je dovoljno paziti samo da se malo zarumeni jer je biskvit tanak. Kada je gotov izvaditi ga, prebaciti na mokru krpu, skinuti pek papir i zarolati. Kada se ohladi odrolati, premazati marmeladom i opet zarolati. Ja najvise volim marmeladu od sumskog voca. Ako se dobro sjecam tako je i mama pravila.

Sve ovo ponoviti 3 puta (dakle, 3 biskvita).



Krema:
½ litre mlijeka
1 vanilin secer
4 zumanjka
15 dkg secera
5 zlica brasna (ostrog)
pola margarina (maslaca u mom slucaju)

Kremu jednostavno skuhati stalno mjesajuci pjenjacom na laganoj vatri. Kada je gotova pokriti je prozirnom folijom (tako se nece stvoriti korica). Kada se ohladi u kremu umiksati pola maslaca (izvaditi iz frizidera prethodno da omeksa).
Zanimljiva stvar je da u receptu (popisu) nigdje ne pisu banane. Dakle, trebaju vam banane. Nekih 6-7 komada rekla bih, ovisi koliko cete ih debelo rezati.

Obruc kalupa postaviti na pladanj za tortu. Zarolani biskvit rezati na kriske debljine cca 1-1,5 cm (racunajte da vam jedan biskvit treba pokriti dno kalupa) i slagati u kalup.



Na biskvit ide cca ¼ kreme, na ploske narezane banane (banane rezati direkt prije slaganja – u suprotnom ce dobit smedju boju). Opet ¼ kreme na banane i opet kriske rolata (opet jedan rolat mora prekriti cijelu povrsinu). Jos jednom krema, banane, krema i zadnji put kriske rolata.



Ostaviti u frizideru (najbolje preko noci) da se stegne.

Kalup skinuti i tortu ukrasiti po zelji. Ja sam se odlucila za cokoladnu glazuru gore i slag sa strane. Mama je uvijek pravila komplet sa slagom.


 

Tortom sam pocastila mog decka i njegovu obitelj. Sto se tice komentara mogu samo rec da su bili odusevljeni. Od zanimljivog izgleda, mekog biskvita, do prefine kreme.

Nema komentara:

Objavi komentar